skierniewickie.pl

Śmieci na Rawce - XX sesja Rady Miasta [zapis video]

Problem śmieci na osiedlu Rawka wzbudził ożywioną dyskusję wśród radnych Rady Miasta podczas ostatniej, XX sesji. Przypomnijmy: W ubiegłym tygodniu kolejna firma otrzymała zezwolenie na przedłużenie działalności na terenie byłego Rawentu na osiedlu Rawka. To właśnie śmieci i ich uciążliwość dla okolicznych mieszkańców były jednym z kluczowych elementów kampanii wyborczej w 2014 roku, gdy mieszkańcy zagłosowali na Krzysztofa Jażdżyka, który obiecał im likwidację problemu. Dziś okazuje się, że wydane jeszcze przez prezydenta Leszka Trębskiego zezwolenia będą najprawdopodobniej obowiązywać do 2026 roku. Zapraszamy do oglądania pełnego zapisu z posiedzenia rady (dyskusja o śmieciach rozpoczyna się od 51-ej minuty).
bardzo dobry
Ocena:
Komentarze (24)
Dodaj komentarz
  • Wstyd Szanowna Redakcjo podawać nieprawdę, cytuję powyższy tekst redakcji - „ Dziś okazuje się, że wydane jeszcze przez prezydenta Leszka Trębskiego zezwolenia będą najprawdopodobniej obowiązywać do 2026 roku“. Wyjaśniam, że to nie Leszek Trębski przedłużył zezwolenie do 2026 r., tylko Krzysztof Jażdżyk. Ta różnica jest bardzo istotna,, przenosi odpowiedzialność z K. Jażdżyka na L. Trębskiego, wprowadza w błąd ludzi , jest manipulacją.

    Alicja Cyrańska2016-02-25 12:31:53

  • Panie Trębski to pan mieszańcom Rawki taki los zgotowałeś. To wtedy trzeba było robić wszystko żeby nie dopuścić do powstania tych firm a nie teraz proponować profesjonalną firmę adwokacką - a coś pan zrobił? Najlepiej powiedzieć że nic nie mogłem zrobić! A teraz masz używanie - CYNIZM I HIPOKRYZJA!

    mieszkaniec Skc2016-02-02 09:17:07
    • Ty, mieszkaniec Sk-c , CYNIZM I HIPOKRYZJA to do Cysia J. pasuje jak ulał. Dobrze prawisz, tyle ze przestawiłeś osoby. Pomyliło ci się całkiem, kto zawinił a kogo oskarżono.

      WUJ2016-02-25 12:16:34
    • Śmieci na Rawce macie " dzięki" Boguszowi i radnemu wtedy Jażdżykowi.

      wos2016-02-11 18:33:20
      • Ile razy trzeba przywoływać fakty żeby dotarły do ludzi. Pierwsza firma śmieciowa pojawiła się na Rawce w 2003r w czasie kadencji śp. Prezydenta Bogusza tj w czasie w którym nie sporządzono jeszcze planu zagospodarowania przestrzennego dla osiedla Rawka.W tej sytuacji decyzja o lokalizacji firmy była jednoosobową decyzją prezydenta miasta nie wymagającą akceptacji Rady Miasta a więc i ówczesnego radnego Krzysztofa Jażdżyka.

        CC2016-02-18 10:42:30
        • CC nie wiesz, ze Trebski nie potrzebował radnych do wydania pozwolenia, tak jak Bogusz. Mało wiesz a mocno sie nadymasz

          DD2016-02-20 22:53:57
    • Pierwsze decyzje dla firm śmieciowych na Rawce, podjął Bogusz a nie Trębski

      Tiv2016-02-08 22:23:34
      • Ale następne zamiast próbować zablokować podejmował dalej.No i wykazał się niebywałym zaangażowaniem w czasie pożaru w 2014r.Wszystko w interesie mieszkańców.

        Agata2016-02-18 10:50:55
        • Agata, piszesz o Jażdzyku, i wszystko sie zgadza. Pożar to strzał w dziesiatkę, masz racje, dzięki pożarowi wygrał wybory.

          PSB2016-02-20 22:48:43
        • Trębski musiał , bo do tego zmuszało go prawo, dac pozwolenie firmie Foreco. Na terenie przemysłowym kazda firma, która przedstawi decyzję środowiskową ma prawo działać. Takie mamy prawo,a jak się nie podoba, to trzeba starać się o jego nowelizację. Trzeba słuchać, co mówi naczelnik wydziału Ochrony Środowiska, który przygotowywał pozwolenia na działalność firmom przerabiającym śmieci za czasów Bogusza, Trębskiego i odpowiadał za to. Nadal jest na stanowisku, Jazdżyk nie postawił mu zarzutów.

          lex2016-02-20 22:43:37
          • Naczelnik nie jest twórcą prawa lokalnego tylko jego wykonawcą.To nie on przedkłada RM uchwały do przyjęcia tylko prezydent, który ma obsługę prawną.Myślę ,że nie było woli rozwiązania tego problemu skoro z góry założono że nic się zrobić nie da.

            dura lex2016-02-21 00:07:09
            • Naczelnicy wydziałów są odpowiedzialni za merytoryczne przygotowanie uchwał, obsługa prawna UM sprawdza tylko, czy nie jest łamane prawo.

              lex2016-02-23 17:39:25
              • Mam pytanie,czy naczelnik tworząc projekt uchwały ze świadomością ,że będzie musiał ją wykonywać utrudni sobie pracę czy ułatwi?

                ad2016-02-24 11:55:31
              • Obsługa prawna odpowiedzialna jest także za interpretację prawa.

                dura lex2016-02-24 11:46:37
                • Masz na myśli falandyzację prawa? za dużo wymagasz od naczelników, oni muszą trzymać się ściśle przepisów prawa, bez żadnych jego naginań.

                  j.w.2016-02-24 16:58:30
          • Tworząc plan zagospodarowania przestrzennego w którym umieszczona jest strefa przemysłowa można było wyłączyć niektóre rodzaje działalności .między innymi przeróbkę odpadów.Bogusz tego nie zrobił a Trębski też nie podjął żadnych kroków aby tę zmianę wprowadzić.Smieci to bardzo bogaty biznes.

            Agata2016-02-20 23:52:23
            • Trębski noie mógł nic zrobić bo umowa z Foreco wygasała 22 stycznia tego roku, a wtedy Prezdentem już był Jażdżyk i to on mógł coś z tym zrobić, a nie Trębski. Wybory wygrał Jażdżyk właśnie na śmieciach i zamiast działać to podpisali jeszcze na 10 lat.

              tylko2016-02-21 19:33:35
              • Termin wygaśnięcia umowy nie pozostaje w związku ze zmianą planu zagospodarowania przestrzennego.Należało tę zmianę wprowadzić przed upływem terminu obowiązywania umowy aby w m terminie upływu nie było możliwości jej przedłużenia.Czy pojawienie się Foreco na Rawce poprzedziły konsultacje społeczne i jaki był ich wynik?

                Agata2016-02-23 13:25:00
                • Agata, a czy Jażdżyk przeprowadził konsultacje społeczne w zwiazku z przedłużeniem działalności Foreco do 2026 r.? Nie przeprowadził konsultacji, tylko po cichu całą sprawę ułożył tak, zeby to Urzad marszałkowski był winny a nie on. To dlaczego Jażdżyk tego nie zablokował? Jak wiesz, to napisz, bo widzę,ze jesteś bardzo rozgarnięta w tym temacie.

                  QRK2016-02-23 17:28:10
                  • Dlaczego mnie o to pytasz ,zapytaj Jażdżyka.Nie jestem rzecznikiem prezydenckim.A co do mojego jak to nazwałeś "rozgarnięcia" wiem tyle ile powinien wiedzieć mieszkaniec miasta,żeby nie być podatnym ma manipulację.

                    Agata2016-02-24 11:41:10
                    • Jak na zwykłego mieszkańca to coś za mocno jesteś w temacie zorientowana, raz udajesz mądralę a raz mało wiesz. Cysio wydelegował cię do dyskusji?

                      QRK2016-02-24 17:04:34
                      • Nie jestem " wyznawcą " ani Lesia ani Cysia ani żadnego innego Isia.Nikt do niczego mnie nie może wydelegować bo nie ma takiej władzy nade mną.Od nauczania są szkoły a nie błędy własne i cudze.Wiedza zaś chroni nas przed manipulacją i tego się trzymam.

                        Agata2016-02-26 21:42:38
                        • Agata masz rację,dla mnie Pani A.C. jest osobą niewiarygodną,teraz zwala winę na kogo innego?? Jak była radną w poprzedniej kadencji to każdmu kto przeciwko byłemu na szczęście prezydentowi to oczy była w stanie wydrapac. Błędem wszystkich władz samorządowych od lat jest BRAK rzeczowej informacji dla mieszkańców miasta,nie wposmne o nieudolnych naczelnikach zasiedziałych od lat i udajacych fachowców ich należało w pierwszej kolejności wykopać z urzędu.

                          z miasta2016-07-31 08:53:53
                          • To nieprawda, proszę spojrzeć na wpisy na moim blogu,kiedy byłam radną. Krytykowałam również L. Trębskiego.

                            Alicja Cyrańska2016-08-16 22:35:56