skierniewickie.pl

Nie tylko brzuch, nogi i pośladki...

Piątek 14.05.2010artykuł sponsorowany
Lato już idzie wielkimi krokami, a to oznacza, że zrzucimy z siebie kolejną warstwę ubrań i pokażemy więcej ciała. Wiele kobiet z myślą o lecie zaczyna coraz bardziej o nie dbać. Nierzadko jednak bywa tak, że skupiają się one głownie na dolnych partiach, czyli na ćwiczeniu mięśni brzucha, ud i pośladków. Oczywiście nie ma w tym nic złego. Jednak w lato odsłaniamy znacznie więcej - także ręce, ramiona i plecy. O ćwiczeniach na te części ciała wiele pań zapomina, a przecież ładne, jędrne ręce i ramiona, ładnie zbudowane i lekko umięśnione plecy, aż w końcu kształtny i jędrny biust rzucają się latem najbardziej w oczy.

Ćwiczenia tzw. góry przynoszą nam wiele korzyści. Ćwicząc mięśnie klatki piersiowej możemy sprawić, że piersi będą jędrne i mocne. Mocne mięśnie piersiowe zaś, tworzą doskonałą podporę dla biustu niczym najlepszy biustonosz. Nieco go unoszą, sprawiają, że biust wydaje się bardziej okazały. Wzmacniając natomiast największe mięśnie pleców sprawimy, że talia wysmukli się, będzie wydawać się węższa. Dodatkową zaletą ćwiczeń na mięśnie pleców jest to, że poprawiają postawę i prostują plecy poprzez wzmocnienie mięśni zbliżających je do kręgosłupa. Silne plecy dają wrażenie zgrabniejszej talii, zapewniają poprawną postawę oraz sprawniejsze ciało. Mięśnie pleców razem z mięśniami brzucha działają stabilizująco na kręgosłup i ułatwiają wykonanie każdego ruchu. Trening wzmacniający mięśnie piersiowe może poprawić jakość naszego życia. Dzięki niemu wszelkie ruchy wymagające „wypychania” przedmiotów w przód staną się łatwiejsze, np. przestawianie mebli, wkładanie bagażu na półkę w pociągu czy do schowka w samolocie, a także noszenie dziecka.

Wykonując ćwiczenia na wzmocnienie wyżej wymienionych części ciała nie da się ich rozdzielić. Ćwicząc klatkę piersiową, jednocześnie będą ćwiczyć mięśnie rąk oraz mięśnie pleców i odwrotnie. Do ćwiczeń wskazane jest , aby wziąć ciężarki, co najmniej po 1-1,5 kg na jedną rękę. Jeśli nie mamy ciężarków można wziąć 1,5-litrowe butelki z wodą. Poniżej prezentujemy kilka ćwiczeń, wraz z grupami mięśni, które biorą w nich udział.



1.    MOTYLEK

Siadamy w siadzie skrzyżnym lub stoimy. Ręce z ciężarkami unosimy przed klatką piersiową ugięte do kąta prostego (90°). Następnie odwodzimy ręce do boku i ponownie ściągamy. Ważne jest, aby ściągnąć przy tym mocno łokcie, wówczas poczujemy pracę klatki piersiowej. Jeśli wykonujemy to ćwiczenie na stojąco podczas odwodzenia rąk uginamy nogi, kolana idą bok, a potem wracając mocno ściągamy pośladki.



2.    ĆWICZENIE BICEPSÓW

Ćwiczenia na bicepsy mogą mieć kilka kombinacji. Najpopularniejsze to: siadamy na krześle, stopy rozstawiamy na szerokość barków, w jednym ręku trzymamy ciężarek. Jedną dłoń opieramy na udzie, łokieć tej ręki, która trzyma ciężarek na wewnętrznej części drugiego. Rękę lekko ugiętą w łokciu opuszczamy Pochylamy się lekko, plecy trzymamy proste! Dłoń z ciężarkiem odwracamy do góry. Następnie uginamy rękę zbliżając ją do klatki piersiowej i ponownie opuszczamy (nie prostujemy jej do końca w łokciu).



3.     WYCISKANIE

Stoimy, ręce z ciężarkami unosimy do góry. Następnie uginamy je do kąta prostego, mocno napinając mięśnie i wracamy w górę. Kiedy ręce schodzą w dół ugnijmy też nogi, kolana skierujmy na zewnątrz. Pośladki schodzą w dół równo z plecami.



Ćwiczenia na tzw. górę można dołączać za każdym razem, kiedy ćwiczymy dolne partie mięśni. Np. do przysiadów zawsze można dodać ćwiczenia na bicepsy bądź, wyżej opisane, wyciskanie. Pamiętajmy oczywiście przed ćwiczeniami o rozgrzewce i na koniec o rozciągnięciu ćwiczących mięśni.
No to do dzieła!

Gabriela Małyszko

Pytanie konkursowe: Jakie korzyści przynosi wykonywanie ćwiczeń na górną partię ciała?

Do wygrania dwa karnety na zajęcia fitness w Centrum Fitness i Poprawy Kondycji Fizycznej EXPRESJA przy ul. Armii Krajowej 59 w Skierniewicach.



Odpowiedzi należynadsyłać do poniedziałku, 25 maja na adres info@skierniewickie.pl w tytule maila pisząc „KONKURS”. W ubiegłym konkursie karnet na fitness wygrała: Anna Michalak. Gratulujemy!!!

Regulamin konkursu:

- Spośród nadesłanych do nas prawidłowych odpowiedzi wylosujemy dwie osoby, które otrzymają karnety na fitness;
- W konkursie może brać udział każdy zarejestrowany na stronie www.skierniewickie.pl użytkownik;
- Aby się zarejestrować wystarczy kliknąć „Zarejestruj się” w dziale Logowanie znajdującym się po prawej stronie na stronie głównej i wszystkich podstronach;
- Prawidłową odpowiedź prosimy nadesłać na adres info@skierniewickie.pl z podaniem swojego numeru telefonu, loginu w serwisie skierniewickie.pl oraz adresu e-mail;
- Redakcja zastrzega sobie prawo do podania do publicznej wiadomości imion i nazwisk zwycięzców konkursu;
- Udział w konkursie oznacza akceptację regulaminu konkursu.






bardzo dobry
Ocena:
Komentarze (0)
Dodaj komentarz