skierniewickie.pl

Zgrabna pupa – zacznij ćwiczyć już teraz!

Niedziela 28.03.2010artykuł sponsorowany
Poprzednim razem naszą uwagę poświęciliśmy brzuchowi – co robić i jak ćwiczyć żeby był ładnie wyrzeźbiony i płaski. Dziś pod lupę bierzemy kolejną część naszego ciała, część, która niewątpliwie im jest ładniejsza i dobrze wyrzeźbiona tym jest naszą większą ozdobą. Mowa o pośladkach!

Nie każdy pewnie wie, że nasze pośladki składają się z trzech mięśni. Są to: mięsień pośladkowy mały, pośladkowy średni i pośladkowy wielki. Mięśnie te ogólnie nazywa się odwodzicielami – unoszą nasze nogi na boki i stabilizują miednicę w czasie stania na jednej nodze.


Ładne – jędrne i kształtne pośladki to w dużej mierze zasługa ćwiczeń i naszej aktywności fizycznej. Na pewno nie sprzyja im, a wręcz odwrotnie - szkodzi, długie siedzenie. Jeśli mamy, więc pracę siedzącą nie zastanawiajmy się i zacznijmy ćwiczyć tę część ciała. Bierny tryb życia, „przyklejenie się” w ciągu dnia do krzesła, spędzanie go na kanapie powoduje, że nasze pośladki stają się płaskie i przybieramy na wadze. Dzięki regularnym ćwiczeniom ulegnie poprawie wygląd skóry na pośladkach w aspekcie tzw. „skórki pomarańczowej”. Objętość i jędrność, jaką osiągają wygimnastykowane mięśnie, pozwala na wypełnienie miejsc dotkniętych „skórką pomarańczową”. Napięcie skóry zamaskuje ją. Kiedy pośladek jest umięśniony podnosi się ona wraz z tkanką i skóra przestaje być zwiotczała, a dobrze umięśniona sylwetka staje się harmonijna.

Wzmocnienie umięśnienia pośladków nie jest wcale trudne. Jest to cześć ciała, która jest bardzo podatna na ćwiczenia. Dzięki nim mogą one nabrać naprawdę ładnych kształtów. Ćwiczenia możemy wykonywać sami w domu bądź też pod okiem wyszkolonego instruktora. Na co dzień możemy wprowadzić je w nasze zwykłe czynności np. :
  • wchodząc po schodach na przemian wolno i szybko, naciskajmy mocno na nogi. Poczujemy, że mięśnie pośladkowe rytmicznie się naprężają;
  • chodząc naciskajmy mocno na nogę i wydłużajmy krok;
  • oglądając telewizję spinajmy pośladki i nie pozwólmy na całkowite ich rozluźnienie.

A oto kilka ćwiczeń, dzięki którym nasze pośladki podniosą się i będą kształtne:
  • Leżymy na brzuch, dłonie ułożone są albo pod brodą albo pod czołem. Unosimy jedną nogę w górę napinając mocno pośladek. Musimy jednak pamiętać, by nie odrywać przy tym miednicy oraz nie wyginać mocno pleców. Ma pracować tylko napięty pośladek. 8 powtórzeń można wykonać na jedną nogę i 8 na drugą. Można również pulsować nogą  w górze na napiętym pośladku. Pamiętajmy o regularnym wdechu i wydechu. Na napięciu pośladka robimy wydech.
  • Podobne ćwiczenie możemy wykonać w klęku podpartym. Tutaj należy pamiętać, by z kolei nie wyginać kręgosłupa. Plecy trzymamy prosto, nie ruszamy nimi góra i dół. Pracuje noga i przy tym mocno napinamy pośladek. Również możemy wykonać po 8 powtórzeń na jedną i drugą mogę oraz dodać pulsacje na napiętym pośladku.
  • Kolejne ćwiczenie to również pozycja w klęku podpartym. Jednak noga zwrócona jest do boku. Unosimy nogę w górę spinając przy tym mocno pośladek. W tym ćwiczeniu pracują nam także przywodziciele. Unosimy nogę tak by była na wysokości bioder, nie wyżej. Tworzy ona kąt prosty z tułowiem. I nie pracujemy całym ciałem tylko nogą.
  • Leżymy na boku, podpierając się na łokciu. Jedna noga wyciągnięta na ziemi, drugą natomiast podciągamy do piersi uginając przy tym kolano. Następnie szerokim łukiem prostujemy w tył napinając pośladek. Nie wyginamy jednak przy tym także pleców. Im noga będzie bardziej zgięta w tył, tym bardziej skuteczne będzie to ćwiczenia

To tylko kilka ćwiczeń, jakie można wykonać, aby nasze pośladki były jędrne i kształtne. Jednak wystarczy, że tylko je będziemy wykonywać systematycznie i regularnie, a na pewno zobaczymy efekty. Powodzenia!


Gabriela Małyszko


Pytanie konkursowe: Jak inaczej nazywamy mięśnie pośladków?

Do wygrania dwa karnety na zajęcia fitness w Centrum Fitness i Poprawy Kondycji Fizycznej EXPRESJA przy ul. Armii Krajowej 59 w Skierniewicach.



Odpowiedzi prosimy nadsyłać do wtorku, 6 kwietnia na adres info@skierniewickie.pl w tytule maila pisząc „KONKURS”. W ubiegłym tygodniu karnety na fitness wygrały: Małgorzata Kalisz i Joanna Dudek.

Regulamin konkursu:

- Spośród nadesłanych do nas prawidłowych odpowiedzi wylosujemy dwie osoby, które otrzymają karnety na fitness;
- W konkursie może brać udział każdy zarejestrowany na stronie www.skierniewickie.pl użytkownik;
- Aby się zarejestrować wystarczy kliknąć „Zarejestruj się” w dziale Logowanie znajdującym się po prawej stronie na stronie głównej i wszystkich podstronach;
- Prawidłową odpowiedź prosimy nadesłać na adres info@skierniewickie.pl z podaniem swojego numeru telefonu, loginu w serwisie skierniewickie.pl oraz adresu e-mail;
- Redakcja zastrzega sobie prawo do podania do publicznej wiadomości imion i nazwisk zwycięzców konkursu;
- Udział w konkursie oznacza akceptację regulaminu konkursu.
bardzo dobry
Ocena:
Komentarze (0)
Dodaj komentarz