skierniewickie.pl

Żyrardów: Kiedy rozpocznie się przebudowa dworca?

Piątek 29.06.2012rozmawiała: Beata Pierzchała
Drugi etap przebudowy linii kolejowej Warszawa-Łódź trwa, choć prace nieco się ślimaczą. Ponad rok temu informowaliśmy, że w Żyrardowie „prace przy budowie peronów potrwają od lipca 2011 roku do kwietnia 2012 r.”, czyli właściwie powinny się już skończyć. Tymczasem wykonawca przebudowy utknął w Radziwiłłowie.

Nas najbardziej interesuje Żyrardów i o informacje dotyczące przebudowy w tym mieście poprosiliśmy tym razem inwestora – PKP PLK. Na pytania odpowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Tydzień Żyrardowa: - Kiedy zaczną się prace w Żyrardowie i co będzie wykonywane w pierwszej kolejności?

Maciej Dutkiewicz: - Rozpoczęcie robót planowane jest w listopadzie 2012 r. W pierwszej kolejności rozebrana zostanie kładka, a w jej miejscu rozpocznie się budowa nowego przejścia podziemnego dla pieszych. Rozbudowie ulegnie również układ torowy w stacji Żyrardów. Planowane zakończenie prac przewidziane jest na  koniec III kwartału 2013 r.

TŻ: - Ile czasu potrwają prace przy budowie peronów?

MD: - Prace przy przebudowie peronów trwać będą od I do III kwartału 2013 r.

TŻ: - Kiedy zostanie rozebrana tzw. kładka?

MD: - Kładka zostanie rozebrana w listopadzie 2012 r . w celu budowy nowego przejścia dla pieszych.



: - Czy przejście podziemne w miejscu kładki będzie realizowane zgodnie z dotychczasowymi planami?

MD: - Po zakończeniu przebudowy stacji będą istniały dwa przejścia podziemne dla pieszych, jedno w miejscu istniejącej kładki, drugie przy budynku dworca w miejscu obecnie czynnego przejścia podziemnego na perony.

To już niestety kolejny termin rozpoczęcia tej inwestycji w Żyrardowie. Czy jednak w tym terminie rzeczywiście inwestycja się rozpocznie? Tego zagwarantować nie możemy, bo terminy wciąż są przekładane. Zresztą cały drugi etap tej kolejowej inwestycji ślimaczy się bardzo. Prace w stacji Skierniewice Rawka rozpoczęły się w marcu 2011 roku i biorąc pod uwagę to, co do tej pory zostało wykonane, to średnio wychodzi jedna stacja na rok. 2011 – Rawka, 2012 – Radziwiłłów, a w kolejnych latach: 2013 – Jesionka, 2014 – Sucha Żyrardowska, 2015 – Żyrardów.  Mamy nadzieję, że ten scenariusz będzie tylko naszym żartem z serii „czarny humor”, a nie rzeczywistością.



dobry
Ocena:
Komentarze (5)
Dodaj komentarz
  • Mamy rok 2013 a prace dalej nie ruszyły z miejsca. To jest granda! kiedyś pociągi pośpieszne jeździły co pół godziny a osobowe ze Skierniewi raz na godzinę i do tego dodatkowo kilka interRegio na dobę. No i w godzinach szczytu były dodatkowe pośpieszne i osobowe. Obecnie mamy o połowę mniej pociągów pośpiesznych. Czas jazdy pociągiem pośpiesznym wydłużył się o pół godziny. W marcu zabrano możliwość kupienia jednego biletu na pośpieszne i osobowe. Sołtys LT i tak tego nie zrozumie, bo władze Skierniewic stoją na etapie "PKP Kolej Mazowiecka" albo "rozmawiamy z PKP Przewozy Regionalne o zatrzymaniu pociągu Łodzianin w Skierniewicach". Nie wspominam już o tym, że MZK miało uruchomić kursy dostosowane do rozkładu jazdy pociągów... No to chyba w tym MZK przespali zmiany rozkładu, bo jak się przyjedzie do S tym o 17:16 z Centralnego (chyba najpopularniejszy) to nie ma żadnego autobusu MZK. Akurat podczas śnieżnej zimy autobusy by się przydały, bo chodniki na wiadukcie to się w Skierniewicach zamiata dwa razy do roku. Samochodu nie ma jak zaparkować bo parkingi zasypane.

    Smyk2013-01-27 20:04:53

  • A ja się założę że na pewno nie zdążymy na mistrzostwa europy...

    kiki2012-06-30 09:44:53

  • Remont tego odcinka to kpina z pasażerów!

    lg2012-06-29 13:24:10

  • Ten scenariusz będzie niestety rzeczywistością.

    Malinowski2012-06-29 10:10:37
    • Scenariusz tego wywiadu też jest niestety rzeczywistością

      abcdefghijk2012-07-17 15:29:11