skierniewickie.pl
W tym odcinku Poradnika konsumenta zajmiemy się reklamacjami zakupionych towarów.
Co zrobić jeśli reklama kłamie? Dzisiaj zajmiemy się m.in. tym problemem. Powiemy również, że rolnik to też konsument, i ma swoje prawa.
Kupujący towar powinien pamiętać o terminach ewentualnej reklamacji, ale i sprzedający powinien ich dotrzymywać. W tym odcinku audycji zajmiemy się kilkoma problemami zgłoszonymi nam przez słuchaczy.
Od 1 lipca 2011 nowe przepisy gwarantują prawo do odszkodowania za spóźnienie pociągu. Jak to wygląda w praktyce?
W dzisiejszej,  ostatniej przed wakacjami audycji powiemy o ulgach na przejazdy pociągami i autobusami. To temat szczególnie aktualny w okresie wakacyjnych wyjazdów.
Trwa sezon budowlany. Często zdarza się jednak, że nie jesteśmy zadowoleni z wykonanych przez firmę prac budowlanych.  Branża budowlana szczególnie często jest narażona na działalność w szarej strefie, podstawą w sporze będzie umowa. Jeśli takiej nie posiadamy to sprawa nie jest przegrana. Więcej szczegółów w dzisiejszej audycji.
Co zrobić jeśli uważamy, że bank nalicza nam zbyt wysokie odsetki od kredytu czy opłaty za prowadzenie konta? Bankowy Arbiter Konsumencki zajmuje się rozstrzyganiem sporów powstałych pomiędzy konsumentami, klientami banków i samymi bankami. Kto może skorzystać z jego pomocy, jakie są jego uprawnienia i jakie sprawy rozpatruje? O tym w audycji.
W dzisiejszym odcinku zajmiemy się problemem zwrotu żywności zakupionej w sklepie. To ważne szczególnie w kontekście panującej ostatnio w północnych Niemczech epidemii bakterii e-coli.